Kasvun vuosikymmen käyntiin

Toimintavuonna 2020 VisitKarelia käynnistää uuden kasvujakson 2020-2030. Yhtiön toimintaa ohjaa missio: VisitKarelia on Pohjois-Karjalan matkailun destinaatio-organisaatio (DMO), joka kehittää ja markkinoi aluetta sekä saa merkittävää kasvua ja kauppaa alueen yrityksille. Yhtiö on arvostettu, ammattimainen ja yhteistyökykyinen.

Mission saavuttaminen vaatii onnistumista:

  • Liiketoimintamahdollisuuksien ja liittyvän tiedon välittämisessä alueen toimijoille.
  • Omien työtapojen muuttamisessa digitaalisiksi.
  • Kysynnän ja myyntitoiminnan kasvua tukevassa sisällöntuotannossa.
  • Arvojen mukaisessa viestinnässä kaikissa tilanteissa, kanavissa ja kohtaamissa.
  • Markkinoinnissa, joka kasvattaa positiivista ja matkustamiseen aktivoivaa tietoisuutta toiminta-alueesta.

Toimintavuonna 2020 VisitKarelia keskittyy erityisesti tiedon jakamisen ja jalostamisen digitaalisiin toimintatapoihin.
”Se mitä tiedämme, on kommunikoitava. Se mitä haluamme tietää on selvitettävä.”

Toimintasuunnitelmaan vuonna 2020 sisältyy mm.:

Kärkiviestien ja tuotesisältöjen kaupallistaminen ja markkinointi

  • VisitKarelia kärkiviestien määrittely.
  • Kotimaan markkinointi- ja viestintäkampanja. Lue lisää
  • Kansainvälinen markkinointi markkinakohtaisten markkinointisuunnitelmien mukaisesti.
  • Tiedottaminen ja viestintä perinteisissä medioissa ja sosiaalisessa mediassa.
  • VisitKarelia.fi-sivuston kehitys ja ylläpito. Tutustu sivustoon

Kaikki digiin ja tiedolla johtaminen

  • Digitaalisen Tour design sisältö- ja toimintamallin käyttöönotto.
  • Jakelukanavien aktiivinen kehitystyö:
    a) Nykyisten jakelukanavien aktivointi ja myynnin tukeminen DMO-toimintana sekä
    b) Uusien jakelukanavien avaaminen yhteistyössä VisitFinlandin ja kumppanuuksien kanssa.
    Lue lisää
  • DMO-toiminnan verkkosivuston avaaminen.

Kestävän matkailukohteen kehitys

  • VisitKarelia Sustainable -toimintatavan valmistelu ja käynnistäminen.
  • VisitFinland Sustainable -ohjelman käynnistäminen toiminta-alueella.Lue lisää

Kasvua, ammattimaisuutta ja uusia yrityksiä

  • Kasvustrategian aktiivinen viestintä toimialalla ja sidosryhmissä.
  • Customer success CRM-toimintamallin käyttöönotto toiminnassa.
  • Toiminta-alueen sijoittumis- ja investointitoiminnan tukeminen ja yhteistyö.
  • Valmennusohjelmien käynnistys yhdessä sidosryhmien kanssa.
  • Tutkimus- ja kehittämistyö koulutussidosryhmien kanssa.
  • Kuukausittainen sisällöntuotanto ja viestintä. Lue lisää 

Kehityshanketoiminta

  • Lakeland kasvusysäys-ohjelman valmistelu ja käynnistys.Lue lisää
  • Yhteistyöhankkeisiin osallistuminen.