Kohti miljoonan yöpymisvuorokauden kestävästi kehittyvää kohdetta
Kasvustrategian mukaisesti VisitKarelian visiona on olla miljoonan yöpymisvuorokauden kestävästi kehittyvä ja digitaalisesti saavutettavissa oleva Lakeland-matkakohde Suomessa. VisitKarelian toiminta-alue kehittyy kuuden eri strategisen valinnan johdolla: 1) kansainvälinen näkyvyys, 2) kotimainen näkyvyys, 3) digitaalinen näkyvyys, 4) yhteistyö ja yhteismarkkinointi, 5) viestintä ja sidosryhmätyö sekä 6) strategiatyö ja tiedolla johtaminen.
1. Kärkiviestien ja -tuotesisältöjen kaupallistaminen ja markkinointi
Tavoitteena on luoda viestintään ja markkinointiin selkeät kärkiviestit ja tarina, kehittää VisitKarelia matkailua palvelevaksi mediaksi sekä onnistua kanavoimaan alueelle myyntiä valituilta päämarkkina-alueilta niin, että yöpymisvuorokausien määrä kaksinkertaistetaan vuoteen 2030 mennessä.
2. Kaikki digiin ja tiedolla johtaminen
Tavoitteena on tehdä alueesta matkailijoille digitaalisesti näkyvä ja ostettavissa oleva.
Lue lisää3. Kestävän matkailukohteen kehitys
Tavoitteena on, että vuonna 2025 yli puolet toimijoista on mukana VisitKarelian kestävän kehityksen toimintatavassa ja että alueen imago ja toiminta vastaa kestävyyteen liittyviä kärkiviestejä. Kestävyyteen sitoutuminen tukee alueen myyntiä ja markkinointia.
Lue lisää4. Kasvua, ammattimaisuutta ja uusia yrityksiä
Tavoitteena on, että vuonna 2025 alueelle on toteutunut 100 milj. € edestä toimialan investointeja, alueella toimii viisi ammattimaista DMC-toimijaa, on syntynyt tai sijoittunut kymmenen uutta yritystä ja toimialan liikevaihto on kaksinkertaistunut vuodesta 2018.