Digitaalisesti näkyvä ja ostettavissa oleva

VisitKarelian kasvustrategiaan kirjattuna tavoitteena on tehdä Pohjois-Karjalasta matkailualueena digitaalisesti näkyvä ja ostettavissa oleva. VisitKarelia ohjaa koulutusten kautta alueen toimijoita digitaalisten kanavien käyttöönottoon, ja välittää ja tuottaa tietoa onnistuneista kokemuksista kehittämisen tueksi. Keskeistä on sopivien digitaalisten kanavien, jakeluteiden ja markkinapaikkojen valinta sekä tarjonnan tuotteistaminen sähköisistä kanavista ostettavaksi.



Syksyn digi- ja markkinointikoulutukset

VisitKarelia järjestää syksyn aikana digikoulutussarjan, jonka tavoitteena on lisätä matkailuyritysten valmiuksia vastaamaan markkinamuutoksiin ja lisätä yritysten kilpailukykyä kasvattamalla digiosaamista.

Koulutukset toteutetaan verkossa ja ne ovat avoimia ja ilmaisia kaikille Pohjois-Karjalan ja Heinäveden matkailuyrityksille. Koulutukset tarjoavat kattavan perustietotietopaketin, jonka voit hyödyntää mm. omassa ja yhteistyökumppaneiden kanssa toteutettavassa markkinoinnissa, tuotekehityksessä ja edistämisessä.

Koulutuksissa yritykset saavat myös hyödyllistä tietoa, jota voi hyödyntää VisitKarelian markkinointikumppanuushaussa.

Matkailun Digiloikka -valmennus (4 päivää)

VisitKarelia ja Business Joensuun Matkailu Goes Global -projekti järjestävät marras-joulukuussa Visit Finlandin Digiloikka -valmennuksen. Digiloikka -valmennuksen avulla yritys voi hoitaa digitaalisuuden perusteet kuntoon. Koulutus sisältää oppeja aina omien verkkosivun löydettävyydestä analytiikkaan ja online-myynnin kehittämisestä sosiaalisen median hyödyntämiseen. Maksuttomaan koulutukseen voi osallistua kaikki Pohjois-Karjalan ja Heinäveden matkailuyritykset.

Digiloikka -valmentajana toimii yrittäjä, matkailun digitaalisen liiketoiminnan asiantuntija ja Visit Finland Akatemiavalmentaja Kirsi Mikkola.

Valmennus järjestetään verkossa. Koulutuksen jälkeen Business Joensuun alueen yrityksillä on mahdollisuus jatkaa kehitystyötä ammattivalmentajien kanssa erikseen yritykselle räätälöidyllä valmennuksella. Lisätietoja: jaani.holma@businessjoensuu.fi.

Valmennuspäivät ja teemat:
1. työpaja 12.11.2020 klo 13–16, Kotipesä kuntoon ! -Verkkojalanjälki fin/en verkkosivustojen ja –kaupan kehittäminen käytännössä

2. työpaja 24.11.2020 klo 9–12, Oman inventaari- ja varausjärjestelmän valinta – backend ja frontend prosessien hallinta ja Online myynti – jakelukanavakartta ja myyntikanavat

3. työpaja 30.11.2020 klo 13–16, Verkkopresensen laajentaminen – suosittelupalvelut – TripAdvisor ja Google My Business haltuun, Asiakaspalvelu ja vastuullisuus verkossa – asiakastyytyväisyyden varmistaminen ja kuuntelujärjestelmä, vastuullisuus ja laatu asiakaspalvelussa.

4. työpaja 8.12.2020 klo 13–16, Digitaalisen löydettävyyden ja presensen kehittäminen – Sosiaalinen media myynnin tukena

Ennen koulutusta yritykselle lähetetään ennakkokysely ja linkit materiaaleihin. Valmennuksissa käytetään yhteistoiminnallisia menetelmiä, harjoitustehtäviä ja vertaisoppimista. Saat jokaisen valmennuksen jälkeen välitehtävän, jonka tavoitteena on siirtää valmennuksissa opittua sisältöä käytännön toimintaan.

REKISTERÖIDY KOULUTUKSEEN


Menneet koulutukset

Tuotteistaminen kotimaan markkinoille -työpaja

 

Katso videotallenne


Mukaan digikanavien ja tiedolla johtamisen kehittämiseen?

Haluatko mukaan digitaalisten kanavien ja tiedolla johtamisen kehittämiseen? Lisätietoja antaa VisitKarelian digitaalisen kehittämisen yhteyshenkilö Anna Härkönen, p. 0400 239 619, anna.harkonen@visitkarelia.fi.

Business Finlandin koulutusohjelmat ja webinaarit

Matkailuyrityksille digikehittämisen tukena toimii VisitFinlandin ylläpitämä Matkailuyrityksen digiloikan ABC -oppimiskokonaisuus. Oppimiskokonaisuus koostuu kymmenestä askeleesta, joiden avulla yritys voi hoitaa digitaalisuuden perusasioita kuntoon yrityksessään. Osallistu tai katso tallenteet myös Business Finlandin tarjoamista webinaareista.

MATKAILUYRITYKSEN DIGILOIKAN ABC 

VISIT FINLANDIN WEBINAARIT MATKAILUTOIMIJOILLE