1 MARKKINOINTIKUMPPANUUSHAKU
3 MEDIAYHTEISTYÖT
4 PÄÄSIÄINEN

1 MARKKINOINTIKUMPPANUUSHAKU

VK kahvi kupilka retki kesa

VisitKarelian kevään ja kesän 50/50-markkinointikumppanuuksien haku käynnistyy jälleen!

Markkinointirahaa kotimaan kampanjoihin haettavissa yhteensä 15 000 euroa

Löytyykö sinulta kampanjaideoita, joiden toteuttamista olet vielä syystä tai toisesta harkinnut vai kupliiko mielessäsi jo ajatuksia ensi kesän markkinointia varten? Laita mietintämyssy päähän ja kirjaa ideasi paperille. Kampanjat voivat olla suuria tai pieniä, joten ei kun vain rohkeasti hakemuksen täyttöön! Haettavissa on yhteensä 15 000 euroa kotimaan kohderyhmille suunnattuun markkinointiin.

Miten ja kenelle?

• Kumppanuus sopii yrityksille, yritysryhmille, matkailuyhdistyksille ja alueille.
  • VisitKarelia maksaa 50 % kumppanuuden saaneen markkinointikampanjan kustannuksista.
  • Kumppanuuden hakija huolehtii kampanjan käytännön toteutuksesta elokuun 2023 loppuun mennessä.
  • Täytä hakemuksesi 31.3. mennessä. Saapuneet hakemukset otetaan käsittelyyn heti huhtikuun alussa ja kaikille hakeneille ilmoitetaan toteutettavista kampanjoista päätöksenteon jälkeen.

2 SAKSANKIELISET VERKKOSIVUT

Saksankieliset verkkosivut avautuvat maaliskuun alussa

Avaamme maaliskuun alussa saksankieliset verkkosivut, jotka saavat ensisilmäykset heti ITB Berlin -ammattilaismessuilla 7.-9.3.2023. Tämän hetkiset sisällöt on luotu meidän englanninkielisten verkkosivujen pohjalta, mutta otamme niihin mielellään täydennystä vastaan.

Löytyykö yritykseltäsi saksankieliset verkkosivut? Ilmoita niistä meille, niin varmistamme, että olet mukana sivuillamme.

Voit lähettää verkkosivulinkit Mariannelle osoitteeseen marianne.markkanen@visitkarelia.fi.

3 MEDIAYHTEISTYÖT

VK winter koli maisema valokuva

Pohjois-Karjala laajasti näkyvillä eri puolilla Eurooppaa

Ennätyksellinen määrä kansainvälisiä vaikuttaja- ja mediayhteistöitä

Pohjois-Karjalassa on ollut ennätyksellisen vilkas talvi kansainvälisten media- ja vaikuttajavierailuiden osalta. Yhteistyössä yritysten, maakuntien ja Visit Finlandin kanssa VisitKarelia toteutti helmikuun loppuun mennessä useita media- ja vaikuttajavierailua. Tässä on muutama linkki alkuvuonna ilmestyneisiin julkaisuihin:

Vaikuttajat:

Brändiyhteistyö:

Suomella on vahva imago talvimatkailumaana, mutta usein matkailijoiden katse kääntyy Lappiin, koska Järvi-Suomea ei tunneta ja meidän talvituote- ja matkapakettitarjontamme kansainvälisillä markkinoilla on vielä melko vähäistä. Jokaisen yrityksen, kannattaisi viimeistään nyt laittaa tuotteensa ja kotisivunsa kieliversiot kuntoon ja lähteä rohkeasti mukaan digitaalisiin kanaviin, koska kansainvälisillä markkinoilla on vielä paljon hyödyntämätöntä potentiaalia ja Pohjois-Karjalalla on tähän paljon annettava.

Kansainvälistymispolulla sinun tukenasi ovat:

Leena Tervakorpi. leena.tervakorpi@visitkarelia.fi 040 614 7273
    Anna Härkönen anna.harkonen@visitkarelia.fi, 0400 239 619

Ota rohkeasti yhteyttä!

4 PÄÄSIÄINEN

VK paasiainen valamo paasiaismuna valamon luostari

Löytyykö yritykseltäsi pääsiäisen ajan majoituspaketteja?

Pääsiäisen pyhät ovat jo reilun kuukauden päästä ja verkkosivujemme liikenteen mukaan pääsiäisen ajan majoituspaketeista ollaan jo kovasti kiinnostuneita. Löytyykö yritykseltäsi majoituspaketteja, aktiviteetteja, retkiä tai elämyksiä, jotka ajoittuvat pääsiäiseen? Koostamme sisällöistä teemasivun VisitKarelian verkkosivuille.

Ilmoita sisällöistä 10.3. mennessä. Nostamme pääsiäisen vinkkejä näkyviin myös meidän Facebookin puolella.

Lähetä pääsiäiseen liittyvät verkkosivulinkit Mariannelle sähköpostitse marianne.markkanen@visitkarelia.fi.

VK mies ja nainen kukkapelto raakkyla kesa

Maakuntaliitto hakee ensi kesälle tapahtumajärjestäjiä

Tämä vuoden maakuntapäivän teemana on Lähde liikkeelle – huvia ja hyvinvointia liikunnasta. Pohjois-Karjalan Maakuntaliitto hakee nyt käänteiselle kilpailutuksella tapahtumajärjestäjiä 11.-27.8.2023 väliselle ajalle. Maakuntaliitto tukee tapahtumia yhteensä 50 000 eurolla. Tarjousten perusteella valitaan 15 tuettavaa tapahtumaa, joilla jokaisella tapahtumakohtainen tuki on 3 300 euroa. Tarjoukset on jätettävä 14.4.2023 klo 15:00 mennessä Cloudia-hankintajärjestelmään.

Maakuntaliitto järjestää aiheeseen liittyvän verkkoseminaarin keskiviikkona 1.3. klo 15–16. Infossa kerrotaan tarkemmin tämän vuoden maakuntapäivän tapahtumahausta. Ennakkoilmoittautuminen seminaariin löytyy alla olevan linkin takaa.

Lue lisää ja täytä hakemus

Kesän vinkit ryhmämatkoja varten

Olemme koonneet verkkosivuillemme kevään ja kesän Pohjois-Karjalan ryhmämatkoista kattavan vinkkipaketin. Miltä kuulostaisi esimerkiksi teatterielämys mukavalla majoituksella tai herkullisella menulla, tutustuminen tarkemmin karjalaiseen kulttuuriin ja historian käänteisiin tai ihan vain olla kaikessa rauhassa kauniissa maisemissa? Kurkista, mitä kaikkea Pohjois-Karjalasta löytyykään ja pistä jo suunnitelmat vireille kesän retkiä varten. Muista vinkata myös kaverille!

Tutustu ja inspiroidu

Tarjolla maksuttomia Datamatka-valmennuksia

TIEKE järjestää helmi-syyskuun aikana maksuttomia valmennuksia harvaan asuttujen alueiden luonto-, ruoka-, kalastus- ja metsästysmatkailuyrityksille. Valmennuksessa yritys määrittelee itse tavoitteensa ja tarpeensa, jotka voivat liittyä esimerkiksi digitaaliseen markkinointiin, verkostojen kehittämiseen tai vastuullisuussertifiointiin. Valmennukset toteutetaan pääasiassa sähköisten kanavien kautta.

Lue lisää valmennuksista

Lieksa luopuu VisitKarelian rahoittamisesta – maakunnan yhteismarkkinointi jatkuu

Lieksan kaupunki ilmoitti 21.2.2023 luopuvansa VisitKarelian vuotuisesta rahoitusosuudestaan. Tavoitteenamme on edelleen se, että jatkossakin kaikilla alueemme matkailutoimijoilla olisi halutessaan mahdollisuus päästä osaksi VisitKarelian yhteismarkkinointia ja kehittämistoimintaa osana koko Pohjois-Karjalan markkinointia.

Lue koko tiedote täältä

Seuraavat matkailun aamukahvit järjestetään ti 28.3.2022 klo 10–12 Vaara Sportissa ja Teams-etäyhteydellä.

Maaliskuun matkailun aamukahvit järjestetään tiistaina 28.3.2022 klo 10–12 Kontiolahdella. Aamukahveilla kuullaan käytännön vinkkejä ja kokemuksia erilaisista verkkokaupoista ja rajapinnoista. Mahdollisuus osallistua myös etänä Teamsin välityksellä.